Machines de nettoyage pour disques vinyles

Indispensables accessoires

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede VEYS le Jeu 1 Mai 2014 08:21

Naturel a écrit:Il disent que le produit n'est plus disponible... Ca laisse rêver aux résultats obtenus. :lol:


Si si : en version MK III il existe toujours !

http://www.juno.co.uk/products/milty-pr ... 356100-01/

Mais réservé au marché britannique qui est ,comme on le sait, totalement décalé par rapport au reste du monde !
A propos, est ce que leurs vinyls tournent dans le même sens ? :lol:
Tout plan subjectif transite par un objectif !
Système HDG - Hétéroclite, Dépareillé et Gouailleur !
Avatar de l’utilisateur
VEYS
Membre émérite
 
Messages: 2559
Inscription: Mer 24 Fév 2010 13:09

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede Moogaddict le Jeu 1 Mai 2014 09:25

;)
Juste un peu de bruit, pour masquer le silence.
Avatar de l’utilisateur
Moogaddict
Membre expérimenté
 
Messages: 1686
Inscription: Dim 7 Nov 2010 16:15
Localisation: Brabant wallon

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede kenzo le Mer 23 Juil 2014 14:50

Bonjour à tous,

Je fais appel aux utilisateurs consciencieux de vinyles :mrgreen: , Je pense investir dans un petit joujoux en septembre pour faire mes devoirs correctement et remplacer ma Spin Clean.

J'ai deux modèles en tête et j'aimerais un retour d'expérience de propriétaires de l'une de ces deux machines.

J'hésite entre une Okki Nokki à +/- 500 euros et une VPI HW 16.5 à +/- 750 euros. Bien que la Okki soit difficile à avoir parait il.

Quelles sont les différences et la différences de prix vaut elle la peine ?

VPI est une bonne marque et Okki Nokki est parait il fabriqué en Allemagne ?

;)
( \_/ )
(='.'=)
(")_(")
Systeme: radio réveil Philips.
Avatar de l’utilisateur
kenzo
Membre amateur
 
Messages: 863
Inscription: Jeu 12 Déc 2013 21:05
Localisation: entre Hannut et jodoigne

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede grisou le Mer 23 Juil 2014 15:10

Et pour laver ton NAS ? ça fonctionne aussi ? :twisted:
Ne confondez pas ma personnalité et mon attitude. Ma personnalité est qui je suis, et mon attitude dépend de qui vous êtes.
Avatar de l’utilisateur
grisou
Modérateur
 
Messages: 6708
Inscription: Mar 23 Fév 2010 22:22
Localisation: Ottignies

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede Naturel le Mer 23 Juil 2014 16:13

grisou a écrit:Et pour laver ton NAS ? ça fonctionne aussi ? :twisted:

Grisou, il est question de vinyles, on parle sérieusement ici !! :lol: :lol: :D ;)
Dans toute chose il y a une faille.
C'est ainsi qu'entre la lumière.
Leonard Cohen
Avatar de l’utilisateur
Naturel
Administrateur du site
 
Messages: 8567
Inscription: Lun 15 Fév 2010 09:59

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede Naturel le Mer 23 Juil 2014 16:15

Plus sérieusement, sans pouvoir affirmer que les prestations de l'une sont supérieures à l'autre, je trouve la qualité de fabrication de VPI souvent séduisante.
Dans toute chose il y a une faille.
C'est ainsi qu'entre la lumière.
Leonard Cohen
Avatar de l’utilisateur
Naturel
Administrateur du site
 
Messages: 8567
Inscription: Lun 15 Fév 2010 09:59

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede Naturel le Mer 23 Juil 2014 16:19

J'ai trouvé cet échange sur le forum Audiogon.

" VPI HW 16,5 vs. Okki Nokki
I want a record cleaner, but witch one will be best?

VPI HW 16,5 or Okki Nokki, or will you recomend another?


08-25-12
Responses
08-25-12: Theo
My personal response is VPI. Reasons: 1)American Built and parts and service readily available. 2) VPI offers tremendous service. 3) machine is built like a tank, I have a friend that has one that is probably one of the oldest in existance and it works flawlessly, much better than he does:). 4) probably the most popular RCM out there amongst AudioGoner's, do some research here and see if you find many complaining about the 16.5. I have had mine now about 10 years and cannot complain about the machine or the job it does. The only other machine I ever owned was a Nitty Gritty and sold it after about 3 months as it made no sense to have to scrub the record on a seperate surface then turn the record by hand. The Okki Nokki I have looked at in a dealers showroom and yes it looks quite nice but I didn't feel that the vacuum offered any more suction than the VPI when I turned it on. I think for a dollar to dollar comparison the VPI does every thing the Okki does and offers a track record in addition to my reasons above.
But this is MY opinion and there may be Okki owners that disagree as well as Nitty Gritty owners. I can only speak from my experience and mean no offence to any other owners preference, hopefully they will provide some insight from their experience of owning both machines.



08-25-12: Swanny76109
The VPI is a great machine. Proven and works with great support. I just replaced a spin clean and there is no doubt the Vpi works much better. Get one and don't look back.



08-25-12: Stringreen
Personally, I'm a Nitty-Gritty guy...real dirty records with smatterings of peanut butter and jelly, I steam clean



08-25-12: Slaw
If you only want to choose between these two, I can only recommend the 16.5 because that's what I use.
Are you sure you want to limit yourself to these two choices only? How much time and effort are you willing to put into lp cleaning? What is your budget?
For the ultimate in lp cleaning on a budget, steam is without question the choice, IMO. Again, that's what I use in the 1st step. Some people like the Spin Clean, but I don't like the dirty fluid getting on my hopefully clean lps. I use a pre-cleaner of AT enzimatic, then steam, then a 2nd step (AI) on my Record Dr., then a rinse on my 16.5. I never worry again. That's important.



08-26-12: Buconero117
I agree, VPI makes some great equipment. However, its current machines are old technology. Ultra sonic is the newer technology and does a much better job of cleaning. So while currently ultra is more expensive, it is the future. No special fluids needed. Rumor has it that Harry is working on his own version of ultra. Those efforts will be a challenge as the patents for the technology in place a very strong. So, if you want the best, beyond VPI and Keith Monks, go ultra. Any don't forget the steam.



08-26-12: Syntax
Both are great WHEN you use earplugs...



08-25-12: Bumboola
I've used both and ended up preferring the Okki Nokki.

The advantages over the VPI:

1. It's quieter
2. Spins in both directions
3. Platter runs indefinitely without getting hot.
4. Aluminum outer casing

The one thing the Okki Nokki lacks is a proven track record, I've not had any problems with mine (1.5 years use) but time will tell. Also, the price has gone up $100 since I bought mine so it's not quite the bargain it used to be.



09-08-12: Jegotcher
Ive used the Okki Nokki as my first record cleaner. The motor froze during the first year and was quickly replaced by Audioquest. I don't think that this is a common problem with this unit. Replacement unit works fine!



09-10-12: Nanbil
I also have an Okki Nokki-really looked into both the machines and went with the Okki Nokki because I felt that it did a better job cleaning my vinyl than the VPI-both are very fine machines. BTW the Okki Nokki is much quieter than the VPI-this doesn't mean that it is quite though."
Dans toute chose il y a une faille.
C'est ainsi qu'entre la lumière.
Leonard Cohen
Avatar de l’utilisateur
Naturel
Administrateur du site
 
Messages: 8567
Inscription: Lun 15 Fév 2010 09:59

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede Naturel le Mer 23 Juil 2014 16:20

Dans toute chose il y a une faille.
C'est ainsi qu'entre la lumière.
Leonard Cohen
Avatar de l’utilisateur
Naturel
Administrateur du site
 
Messages: 8567
Inscription: Lun 15 Fév 2010 09:59

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede Naturel le Mer 23 Juil 2014 16:24

Dans l'absolu, les éléments déterminants me semble être la robustesse du moteur et surtout la puissance d'aspiration de la machine. Côté bruit, c'est de toute manière aussi bruyant qu'un aspirateur domestique, si ce n'est plus.
Dans toute chose il y a une faille.
C'est ainsi qu'entre la lumière.
Leonard Cohen
Avatar de l’utilisateur
Naturel
Administrateur du site
 
Messages: 8567
Inscription: Lun 15 Fév 2010 09:59

Re: Machines de nettoyage pour disques vinyles

Nouveau messagede kenzo le Mer 23 Juil 2014 16:38

Les avis sont partagés mais tout de même en faveur de la VPI, ce qui est fou c'est le prix USA et Europe, presque le double en Europe :shock:
( \_/ )
(='.'=)
(")_(")
Systeme: radio réveil Philips.
Avatar de l’utilisateur
kenzo
Membre amateur
 
Messages: 863
Inscription: Jeu 12 Déc 2013 21:05
Localisation: entre Hannut et jodoigne

PrécédenteSuivante

Retourner vers Les accessoires

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 39 invités